ابداع نانوفيبرهايي با توانايي عکسبرداري
بازدید : 320
نویسنده : Amin.t

محققان در موسسه فناوري ماساچوست، ام آي تي فيبرهايي توليد کرده اند که از رشته هاي حساس به نور تشکيل شده و با جمع آوري نور عملکردي مشابه دوربين عکاسي دارد.
کد خبر : 00471 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸

 اين فيبرها که هرکدام توانايي رديابي دو فرکانس از نور را دارند سيگنال هايي توليد مي کنند که پس از تقويت و پردازش توسط رايانه ها تصويري از فضاي مقابل فيبر ارائه مي کنند.

 

 به گفته محققان ام آي تي اين اولين باري است که بشر موفق به توليد فيبرهايي مشابه دوربين بدون لنز با توانايي عکسبرداري شده است.

 درصورت تکميل اين فناوري مي توان از آن در توليد لباس هاي نظامي استفاده کرد تا نظاميان بتوانند حين عمليات تمامي اطراف خود را تحت نظر داشته باشند.

 در عين حال در صورتي که اين فيبرها در قالب پارچه ارائه شوند به دليل اينکه مشابه شبکه يي به هم بافته خواهند شد بروز آسيب به يکي از نقاط پارچه بافته شده از دوربين هاي فيبري نمي تواند کل سيستم را از کار بيندازد و به همين دليل مي توان از چنين ابداعي در شرايط سخت به خوبي استفاده کرد.

 

قطر فيبرهاي استفاده شده در اين فناوري کمتر از يک ميليمتر بوده و قابليت ارتجاعي دارد. به گزارش مهر درون هر يک از فيبرها دو صفحه استوانه يي از مواد نيمه رسانا قرار دارد که هر يک از آنها به کمک چهار الکترود فلزي داخلي با جهان بيرون در ارتباط بوده و قادر به ثبت تصاوير هستند









مطالب مرتبط با این پست
.



می تونید نظر خود بدید !


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: